Przejdź do treści
Strona główna » Jak dobrze wybrać system BMS?

Jak dobrze wybrać system BMS?

    Często słyszymy to pytanie „jak dobrze wybrać system BMS?”. Pytanie jest niebagatelne, szczególnie, że tego typu narzędzia wybiera się na lata, a nie tylko na kilka tygodni czy miesięcy. Warto sprawdzić i porównać opcje dostępne na rynku. Zachęcamy do tego, aby wybór spełniał potrzeby.

    Na co należy zwrócić uwagę? Przygotowaliśmy kilka punktów, którym warto się przyjrzeć:

    1. Integracje z innymi systemami – chodzi o możliwość podłączenia np. systemów kosztorysowych, systemów DMS czy programów księgowych.
    2. Możliwość dopasowania systemu pod własne potrzeby i zarządzania systemem – to dość istotne pod kątem dynamicznie zmieniających się realiów rynku ale też tak prozaicznych spraw kiedy chcemy dodać konto dla nowego pracownika, zmienić hasło czy uprawnienia. Kluczowe jest, aby można było zarządzać danymi zawartymi w systemie we własnym zakresie. Każdorazowe proszenie o pomoc helpdesku jest mało efektywne.
    3. Technologia – na rynku są dostępne narzędzia działające przez stronę internetową jak i takie, które wymagają instalacji, własnego serwera itp. Te pierwsze nie wymagają prawie nic do uruchomienia i są tańsze w utrzymaniu. Zdarza się, że sam koszt zakupu serwera aby postawić nowy jest porównywalny z kosztem systemu przeglądarkowego
    4. Powiązanie z systemem lakierniczym – pierwsza sprawa, to czy dany system BMS posiada powiązanie z mieszalnikiem jaki masz aktualnie w serwisie. Druga, bardziej istotna kwestia, to czy daje możliwość podpięcia innych mieszalników.
    5. Rekomendacje – warto podpatrzyć z czego korzystają inne serwisy, zapytać ich właścicieli czy pracowników z czego są zadowoleni, co im sprawia trudność. Taka wymiana doświadczeń pozwala spojrzeć szerzej i zwrócić uwagę na kwestie, które być może nie pojawiły się wcześniej. Ciekawym przykładem rekomendacji jest sytuacja kiedy serwis wielooddziałowy wdraża w kolejnych lokalizacjach inne narzędzia niż w poprzednich. Może to wskazywać na nietrafione wcześniej decyzje lub niespełnione oczekiwania.

    Jeśli w Twojej ocenie na tej liście powinien się znaleźć jeszcze jakiś punkt podziel się tym z nami. Dziękujemy za Twoją opinię!